Am solutia imediata pentru 12 autostrazi si cresterea pensiilor: Nationalizarea Pilonului II de Pensii

Ma numesc Madalina Baroncea, am 45 de ani si sunt specialist in marketing. Pana in prezent sunt sigurul independent si singura femeie care si-a anuntat candidatura la alegerile din 2019 pentru functia de Presedinte al Romaniei.

Actuala varianta de administrare privata a Pilonului II de Pensii s-a dovedit a fi una extrem de paguboasa pentru viitorii pensionari, care vor incasa sume mai mici decat au cotizat, de acoperirea inflatiei nici macar nu poate fi vorba, si extrem de profitabila pentru multinationalele din asigurari care au facut pe banii oamenilor afaceri cu un profit de peste 1 mld euro cu o investitie zero Cine nu ar vrea sa castige 1 mld de euro fara sa investeasca nimic? Asa afacere zic si eu!

Solutia evidenta, pe care nimeni din clasa politica nu vrea sa o vada, este nationalizarea de urgenta a Pilonului II de Pensii si trecerea lui in administrarea Casei Nationale de Pensii.

De ce nimeni nu vede aceasta urgenta? Simplu, nimeni nu are curajul sau nu vrea sa se opuna multinationalelor din asigurari. Cine pierde? Viitorii pensionari pentru ca banii lor se reduc si se devalorizeaza de la an la an, actualii pensionari pentru ca nu au o pensie cu 15% mai mare doar din cotizatia la Pilonul II, dar si toti romanii pentru ca 11 mld de euro adunate pana acum ar putea fi investite in 10 autostrazi in loc sa fie folosite gratis pentru profituri private imense de catre multinationalele din asigurari.

Romanii pierd, multinationalele din asigurari castiga miliarde.

In urma nationalizarii Pilonului II de Pensii exista 2 variante:

-Fie banii pot trece in administrarea Casei Nationale de Pensii pastrandu-se actualul sistem de conturile individuale, astfel incat cei care ies la pensie sa incaseze ceea ce au acumulat in anii cat au cotizat, in plus fata de pensia lunara obisnuita rezultata din punctele de pensie. Banii stransi in acest al II lea pilon de pensie administrat tot de stat ar fi investiti doar in Obligatiuni de Stat cu un randament de peste 3%, care sa acopere inflatia si un profit mai mare decat dobanda bancara. In acest fel Guvernul ar dispune in fiecare an de o suma de peste 11 mld euro, in permanenta crestere, pe care sa il investeasca imediat in inceperea construirii a 12 autostrazi si 12 de tronsoane de metrou bucurestean.

-Fie banii acumulati cele 11 mld euro se nationalizeaza si ajung la bugetul de stat urmand a fi investiti in inceperea construirii a 12 autostrazi si 12 de tronsoane de metrou bucurestean , cu conditia cresterii punctului de pensie cu 15%, fara ca bugetul de pensii sa intre in deficit.

Ambele variante sunt castigatoare pentru toti cetatenii romani, trebuie doar sa organizam o dezbatere publica pentru a hotara ce sa alegem.

Ceea ce este insa de neacceptat este situatia actuala in care multinationalele din asigurari fac afaceri pe banii romanilor, romani care pierd permanent.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s