25. Reforma in Justitie

-Realizarea Politicii Penale a Guvernului prin legile promovate in domeniul justitiei, concomitent cu garantarea inamovibilitatii judecatorilor si a independentei procurorilor

-Organizarea de alegeri nationale pentru judecatori si procurori sefi de instante si parchete pentru mandate de 4 ani, si eliminarea numirii pe functie incepand cu 1 martie 2021

-Infiintarea incepand cu 1 martie 2021 a doua sectii independente in Consiliul Suprem al Magistraturii, respectiv Consiliul Suprem al Judecatorilor si Consiliul Suprem al Procurorilor, avand in vedere ca este vorba despre puteri diferite ale statului (judecatorii reprezinta puterea judecatoreasca, procurorii executivul)

-Ca masura tranzitorie, numirea procurorilor sefi prin concurs de catre Consiliul Suprem al Magistraturii, pana la desfasurarea de alegeri nationale incepand cu 1 martie 2021

-Numirea in functie a judecatorilor si procurorilor de catre Consiliul Suprem al Magistraturii, iar din 1 martie 2021 de catre Consiliul Suprem al Judecatorilor, respectiv Consiliul Suprem al Procurorilor

-Sesizarea Curtii Constitutionale pentru toate aspectele necesare clarificarii statutului procurorilor si a articolului din Constitutia Romaniei care plaseaza procurorii sub autoritatea Ministrului Justitiei

-Eliminarea posibilitatii ca Presedintele sa suspende ministrii in functie pusi sub urmarire penala avand in vedere ca orice persoana se bucura de prezumtia de nevinovatie pana la o condamnare definitiva

-Desfiintarea competentelor de judecare a demnitarilor statului roman de catre ICCJ, si acordarea competentei de judecare a cauzelor judecatoriilor sau tribunalelor pe sistem obisnuit, in functie de localizare si valoarea prejudiciului

-Inlocuirea sintagmei “suspiciuni rezonabile” cu “indicii temeinice” in Codul Penal pentru arestul preventiv

-Revizuirea codurilor penale si punerea lor in acord cu deciziile Curtii Constitutionale in termenul legal

-Elaborarea si punerea in aplicare a unui nou Cod Penal pana la 31 decembrie 2020

-Revizuirea pedepselor penale pentru infractiuni fara violenta prin introducerea ca pedepse penale a muncii in folosul comunitatii, a arestului la domiciliu si a arestului de weekend

-Cresterea pedepselor penale pentru infractiuni cu violenta, trafic de fiinte umane, trafic de droguri

-O lupta anticoruptie si anti-infractionala care sa puna accentul pe recuperarea prejudiciilor si acordarea de pedepse penale alternative inchisorii

-Infiintarea Directiei Nationale Financiare pentru investigarea cazurilor de infractiuni fiscale de peste 1 milion de euro, incluzand un Serviciu pentru Mari Fraude de peste 10 milioane euro – evaziune fiscala, infractiuni cu TVA si contributii sociale, infractiuni cu fonduri europene

-Infiintarea de Tribunale specializate in fraude fiscale si judecarea cauzelor cu celeritate si cu accent pe recuperarea pagubelor

-Infiintarea de Tribunale specializate pe achizitii publice si judecarea cauzelor cu celeritate

-Gratierea tuturor persoanelor condamnate pentru infractiuni fara violenta si decongestionarea inchisorilor

-Infiintarea unei comisii parlamentare pentru investigarea proceselor politice, cu trimiterea de rapoarte catre Procuratura

-Scaderea salariilor pentru procurori si judecatori pe perioada cat justitia nu functioneaza in parametrii legali

-Redeschiderea pe cai extraordinare de atac de catre Ministerul Public a tuturor proceselor politice

Modernizarea tuturor puscariilor astfel incat acestea sa devina institutii de reeducare a infractorilor, nu institutii de tortura sau suprimare a vietii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s